Mor Krom Kinski III – "Fonometar"


Ništa jednostavno nije kada je u pitanju umjetnički izraz Stipe Periše alias Mor Krom Kinskog III, ne toliko što je on kompliciran, već upravo zbog okoline koja je jednostavna, plitka, površna u jednom gutljaju ispijena, upijena, jednim dahom udahnuta, izdahnuta. Okolina plašljiva, kukavna, ziheraška. To je činjenica. U takvoj korelaciji stvari album „Fonometar“ dođe vam ko’ „vodoinstalater na Badnju veče’ „ (Đ.B), oči vam se beče, uši vas bole, čas stišavate jer je preglasno, čak pojačavate jer ništa ne čujete. A to je samo nivo buke. I naravno, sasvim legitimno u maniri lošeg kladioničara koji je opet promašio taj famozni „samo jedan par“ pitate se:
Koji je ovo k….?
Nakon što nam je svima prodao muda pod bubrege tako što je podvalio album „Rovovska akustika  benduOlovni Ples, „Fonometar“ je prvo izdanje koje otkriva pravo lice i naličje enfant terriblea koji čuči iza maske, oklopa, plašta jednog sasvim normalnog momka iz jednog sasvim normalnog rock benda. Dakle „Fonometar“, zašto fonometar?
Ako zanemarimo sve jednadžbe i varijable koje svemrežje nam nudi, u nekom prostom smislu fonometar je instrument za mjerenje nivoa zvuka/buke. A album koji je nazvan po istom tom instrumentu, žanrovski bi mogli svrstati u noise/industrial/experimental/avantgardu ili u prijevodu – sve ono od čega obični puk glavom bez obzira bježi, a jedina deviza je „ne okreći se sine“. Stoga, pretjerano i ne čudi što je izdavač ovog albuma N.I.R ili ti Nikad Izdano Records – anti – izdavačka kuća, čiji je jedini smisao i svrha nepostojanja taj da nikada ne izda niti jedan album.
Tekstualno, Mor Krom se po staroj olovnoj navadi oslanja na A.G Matoša, I.G. Kovačića, ali i na Kafku u izvrsnom spoken/word komadu „Kafka Na Liniji“ čiju nenametljivu, umirujuću, gotovo sakristijsku synth podlogu, poput oštrice noža probadaju eksperimentalne fono akrobacije koje navlače sjenu ludila i kafkijanskog obrata nad ovaj audio zapis. Osim toga, i sam Periša se pojavljuje kao tekstopisac na nekoliko numera od ukupno 14 koliko ih nosi ovaj album, „Na uvjetnoj“ je jedna od njih koju bi svakako izdvojio i na koju bi skrenuo pozornost. Doduše, osjetna je tehnička inferiornost, nedostatak višedimenzionalne  glazbene podloge koja bi se postigla kvalitetnijim tehničkim uvjetima i opremom koja bi svakako ovu pjesmu digla na jednu razinu više. Unatoč tome „Na uvjetnoj“ predstavlja jedinstveni umjetnički izraz u katalogu Mor Krom Kinskog, i meni osobno bi bilo drago kada bi se u budućnosti više pozabavio electro/avantgarde/industrial tematikom jer uspijeva stvoriti željenu atmosferu mehaniziranosti i nedostatka duha u otuđenju ljudske jedinke od svojstva misaonog bića.
(Majko mila, šta sam ja sada napisao u poslijednim pasusima iznad, to ni sam Bog nezna.)
Na stražnjem dijelu glave nosim lice žene  je još jedan tekst kojem je autor Mor Krom Kinski, samplirana „disturbing“ (rekli bi englezi) muzička podloga u maniri audio zapisa iz B kategorije horor filmova sasvim se sljubljuje sa tekstualnim bunilom, koje se može pripisati tabletomanskim zapisima u trenucima dok pripovjedač netremice zuri u zamišljenu točku na bijelom bolničkom zidu ispred sebe. Poznavatelji opusa Olovnog Plesa će prepoznati „Matošev blues“, ali samo po naslovu, ova fonometarska verzija spada u kategoriju zagrobnih zapisa čija repetativna samplirana podloga navlači jezu na kosti a hipnotizirajući recital predstavlja suštu suprotnost dirty/blues verziji koju u originalu izvodi matični bend Mor Krom Kinskog.
U svakom slučaju, velike su šanse da vam se neće svidjeti ovaj album, ali on nije niti snimljen da bi se nekome svidio. Autentično i beskompromisno djelo, bez ikakvih komercijalnih ustupaka koji bi bili putokazi za čedne uši, on predstavlja jedinstveni izraz trenutnog stanja uma i duha jednog sasvim neobičnog lika u ljušturi običnog jedača kruha.
Napomena: Besplatno skidanje OVDJE!

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s