Sara Renar o glazbi, albumu prvijencu, sceni



 
U mjesecu ožujku očekuje nas jedno zanimljivo debitantsko izdanje pod okriljem Aquarius recordsa. Mlada kantautorica Sara Renar sa iskusnom ekipom glazbenika predstaviti će album “Djeca” koji je nedavno najavljen odličnim singlom “U velikom stilu“. O albumu ali i glazbi općenito, postavili smo Sari nekoliko pitanja koja kao i odgovore možete pročitati u tekstu ispod.

Prije svega možeš li nam reći nešto o svojim prvim muzičkim koracima? Kada je Sara Renar osjetila zamamni poziv reflektora, mikrofona i pozornice?
Ako ćemo baš o samim počecima – završila sam osnovnu glazbenu školu, instrument violina. U srednjoj školi sam se počela baviti pjevanjem i naučila osnove gitare. Inače me kroz život me neka vrsta javnog nastupa stalno pratila, bilo kroz debatne radionice u srednjoj, bilo kroz razne pokušaje bendova početkom faksa. Glazba me intrigirala u umjetničkom smislu ali i kao vrlo snažno sredstvo komunikacije. Onda sam u jednom trenutku krenula raditi vlastite pjesme…
Na tvojoj facebook stranici između ostalog stoji: Muziku ne treba pretjerano opisivati, treba je slušati i stvarati. Ipak, kako bi opisala glazbu koju stvaraš u jednoj rečenici, ne mislim na nužno žanrovski opis i metafora je dobrodošla?

Mogu probati povući paralelu sa arhitekturom. Svaka pjesma za sebe je projekt koji kreće od bazičnog koncepta: teksta i osnovnih harmi, na koju se dodaju novi glazbeni i produkcijski layeri: instrumentalne dionice, back vokali, razni efekti i zvukovi i sl. Bitna mi je logika pjesme ali cijeli proces je dosta intuitivan. Onda ide svojevrsni zoom out pa gledam/slušam kako pjesme reagiraju jedna u odnosu na drugu u smislu albuma. Dodatan sloj čini život pjesama koji se mijenja svakom live izvedbom. Toliko o jednoj rečenici 🙂
 

Do sada si izdala tri singla i to Trebam te 2011- e, Bok 2012-e i poslijednji U velikom stilu ove 2013 godine. Splet okolnosti ili pomno i studiozno da ne kažem metodičko pripremanje terena za album prvijenac?

Kombinacija. Bok je snimljen za natječaj za nastup na Terraneu, u jednom take-u kod Surke u studiu, kome se stvar svidjela pa je odmah napravio beatbox podlogu. S rezultatom sam bila toliko zadovoljna da na kraju pjesma u toj formi i ostaje na albumu. U velikom stilu je namjerno odabran kao prvi službeni singl i spot albuma, nekakva logika je bila da zimskom razdoblju pristaje mračnija pjesma , a i naslov pjesme se činio zgodan za najavni singl. Slijedeći singl, Djeca, izlazi kad i istoimeni debut, a pred ljeto ćemo najvjerojatnije izbaciti Mamurluk i time završiti priču s Djecom.  
 

Sva tri singla i budući  album su pod kapom Aquarius recordsa, kako je došlo do te suradnje? Za mladog, neafirmiranog glazbenika to je vrlo dobar zalog za početak glazbenog puta, slažeš li se?
Do suradnje je došlo kada smo Alan Dović (tadašnji gitarist) i ja ušetali 2011. u Aquariusov ured sa gotovim spotom i pjesmom Trebam te. Ekipa iz Aquariusa je prepoznala potencijal i tako je krenulo. Govoreći  iz perspektive neafirmiranog autora, uloga izdavača je više u smislu promocije i garancije kvalitete nekom radijskom uredniku da ti pusti stvar u eter. Ja sam osobno ocijenila da mi dobro dođe medijska potpora jake izdavačke kuće, ali snimanje albuma sam u cjelosti sama financirala, između ostalog prodala sam auto. Nije neka tajna da je velika kriza u izdavačkoj industriji. Sve manje ljudi kupuje CD-e i manje se kupuje glazba općenito, u bilo kojem formatu. Paralelno s time, DIY izdavaštvo je sve jače. Sve više bendova se uspješno sami promoviraju isključivo putem interneta. S druge strane, televizija je jošuvijek najjači medij, a tu teško možete dospijeti vlastitim kanalima. U svakom slučaju, način na koji se glazba objavljuje, sluša i prenosi drastično se mijenja – biti će zanimljivo pratiti kako će se (i hoće li se) izdavačke kuće u nas prilagoditi novim uvjetima.
Možeš li nešto reći o bendu, odnosno ljudima sa kojima snimaš i nastupaš?
Gitarist Luka Geček i ja se znamo dugi niz godina preko zajedničke ekipe s faksa. Osim što smo dobri prijatelji, Gečje bio i ostao velika potpora u cijelom stvaralačkom procesu jošod prvih demo snimaka. Potom se sam javio Goran Leka (ex Ramirez), zaista izvrstan bubnjar, pa smo neko vrijeme nastupali kao trio.  Na jednoj svirci nam se pridružio Jura Geci (Vodoo Lizards, Ivan Vragolovich bend i drugi). Luka i Jura, oboje iz Varaždina, dugi su niz godina jammali skupa tako da se Jurina gitara izvrsno uklopila u cijelu priču. E onda nas je Jura uputio u Surkin studio to sam već spomenula te je tako u bend došao beatbox. Naposlijetku se preko Jure na basu priključio Vanja Marin (ex Kojoti, Superoperater), koji osim što je izvrstan muzičar, osvaja svojom voljom i entuzijazmom. Sve u svemu, vesela smo ekipa.

Tvoje debitantsko izdanje nositi će naziv Djeca, izlazi u ožujku mjesecu. Kakva su očekivanja?

Nadam se svirati što više live, direktni kontakt s publikom mi je najdraži dio bavljenja muzikom. Biti će mi veliko olakšanje kada album bude konačno izdan jer se nisam u stanju fokusirati na nove pjesme dok je ovih deset još u studiu, svako malo mi padne napamet što bi se moglo dodati ili izmjeniti. A skica za nove pjesme ima sve više i veselim se konačno uhvatiti korak sama sa sobom.
Možeš li mi navesti par uzora sa domaće i strane glazbene scene?
Nema direktnog uzora, evo izvadak iz mp3 playera: Amy Winehouse, The Black Keys, Cat Power, Damir Avdić, Darko Rundek, David Byrne, Dino Dvornik, EKV, Erykah Badu, Franci Blašković, Goribor, Jack White, Lou Reed, Mark Lanegan, The National , Nick Cave,  Pipsi, PJ Harvey, Rambo Amadeus, R.E.M., TBF, Tom Waits, Toma Bebić, TV on the Radio, Radiohead, Urban… 
Nastupala si u Začaranoj Močvari na Kantautorskom Festu uz Ninu Romić, Ernu Imamović, Irenu Žilić, Ivanu Picek, Zvonku Obajdin, otkuda taj boom kvalitetnih ženskih autora? Ili su možda uvijek bile tu negdje ali nije bilo pravog interesa medija i publike?
Ovo se pitanje nadovezuje na priču o medijima i izdavaštvu. Mislim da su tu puno autori i autorice sami napravili. Naravno ovdje treba istaknuti inicijativu Nine Romić na Začaranoj Močvari, ali i niz drugih recentnih projekata pokrenutih od strane samih autor(ic)a:  Cuckoo Sessions, Autorsko & Akustično, Škrabica, Sobarica…  Društvene mreže su tu odigrale veliku ulogu. Na inicijativu Zvonke Obajdin uskoro izlazi prva kompilacija kantautorske scene.
I za kraj, negdje sam naletio da si po zanimanju arhihektica. Planiraš li glazbu staviti na primarno mjesto kada je zanimanje u pitanju ako okolnosti budu povoljne ili će ona bez obzira na sve ostati velika ljubav i prvenstveno hobi? Ili možda neki kompromis?
Iskreno, vrlo bih se rado bavila prvenstveno glazbom, a projektirala za gušt. Iako se cijela priča konačno razvila u smjeru da, osim u iznimnim slučajevima, ne nastupamo više samo za pivu, realnost je takva da od glazbe ne mogu živjeti. Trenutno balansiram oboje ali da se ne zavaravamo, odrađujem vježbenički staž za 1600 kn (vladin program zapošljavanja, jel) i da nemam potporu obitelji život bi mi izgledao znatno drugačije. Tim više se trudim raditi najbolju glazbu što mogu.
Toliko od Sare. Zahvaljujemo joj na ugodnom razgovoru, a ako se po singlu “U velikom stilu” album poznaje, tada ovo zasigurno nije njena poslijednja riječkoju ima za reći.
Napomena: Interviju originalno napravljen za SoundGuardian.com.



Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s