Dvostruka recenzija: Down – "Down IV – Part Two"/Crowbar – "Symmetry in Black"

Down – “Down IV – Part Two”

Southern sludge/metal bitnici NOLA scene, često “kršteni” pridjevom supergrupe, bend Down predvođen Philom Anselmom, izbacio je svoj drugi EP od nekoliko najavljenih (ako je vjerovati novinskim napisima). Za razliku od prvog EP-a poznatijeg kao “Purple EP” iz 2012. godine, na recentnom izdanju nema Kirka Windsteina koji se odlučio posvetiti matičnom bendu Crowbar, kojeg, usput budi rečeno, očekujemo uskoro u zagrebačkoj Močvari. Kirka je na mjestu druge gitare zamijenio dosadašnji tehničar benda Bobby Landgraf.
Što se zapravo može reći o novom uzdanju Downa, čijih 6 pjesama ukupno traje nekih 36 minuta, što je poprilično “dugačak” EP?

Glasno, masno i iz petnih žila. Sabbathi su korijen svega. Anselmo i dalje predstavlja jedan od najupečatljivijih vokala u metalu danas. Bower je “ludi konj” za bubnjevima. Pepper Keenan sve to prati distorziranim masim rifovima, tu i tamo “pukne” koja “mid tempo” solaža i u suštini, kod Downa ništa novo. Eventualna zanimljivost mogla bi biti izostanak neke izrazito upečatljive pjesme u odnosu na ostatak. Riječ je o jako koherentnom i ujednačenom izdanju. Možda je EP forma, zapravo, pun pogodak bez potrebe za trpanjem “filera” ili nedovoljno “jakih” pjesama na album da bi se dobilo na širini i kapacitetu.

Osobni afiniteti kod mene stavljaju nešto sporiju sludgy/doom numeru “Conjure” u kategoriju omiljenijih, ali sve u svemu nikakva posebna uzbuđenja vas ne očekuju. Može se reći kako je riječ o standardnom izdanju Downa sa svim bitnim elementima koji čine zvuk benda. Ovih dana je izašao dugo očekivani novi album Eyehategoda, još jednih legendi NOLA scene i matičnog benda Downovog bubnjara Jimmyja Bowera. Više pozornosti i pažnje mi privlači to izdanje, a Down je Down. Uživo ne propustiti, na ploči i možete.

Crowbar – “Symmetry in Black”

U trenutku dok pišem ove crtice, do zagrebačkog koncerta Crowbara ostala su svega četiri dana. Kirk Windstein u Močvaru dovodi svoj sludge metal “pajser” koji već dvadeset i pet godina “obija” klubove diljem Planete i pronosi već toliko puta opjevanu žestinu NOLA scene. Prošle godine, Kirk je pomalo šokantno i naprasito napustio Down kako bi se u potpunosti mogao posvetiti matičnom bendu. Na našu sreću, u Zagrebu smo gledali Down s Kirkom.

Symmetry in Black” je deseti album benda čiji počeci sežu u 1989. godinu. Od tada na ovamo, Kirk Windstein je jedini originalni član i jedina konstanta u bendu. Zapravo, može se ustvrditi kako je Kirk = Crowbar. Za nabrajati sve bivše članove benda, odnosno ljude koji su prošli kroz Crowbar, trebalo bi dosta vremena izgubiti, kako god trenutnu postavu uz Kirka čine: Matthew Brunson, Tommy Buckley i Jeff Golden.

“Walk with knoweledge wisely” je prvi singl s albuma i ujedno otvarajuća stvar albuma koja odmah stvari smješta na svoje mjesto – mračno, žestoko, distorzirano uz otvarajući Kirkov urlik:

Our will can not be broken!

Čitavo poslanje Crowbara, ali i čitave NOLA scene je sažeto u toj rečenici. Muzički, kičmu albuma čini sludge, distorzirani maljevi koji nezasitno proždiru decibele i uvijek traže još. Doom je isto tako neizostavni trag i pečat u zvuku Crowbara, kao i punk-hardcore elementi, poput manijakalne “Ageless decay”. Tematski, album se bavi smislom i traganjem sa smislom života, odnosno smrti. Neizostavni nihilistički elementi isprepleteni s boli, patnjom, tugom, crnilom.

U suštini, kao i kod recentnog EP-a Downa, ne postoje pretjerane mudrosti koje je potrebno izvoditi iz albuma “Symmetry in Black”, Ameri to sažmu u: “Heavy as fuck!” izraz koji po prirodi stvari označava teškometalni topot umotan u distorziju koju tu i tamo prošara solaža. U vrlo kratkom razmaku ovo je treće izdanje s NOLA scene koje recenziram, nakon spomenutog Downa došao je Crowbar, a slijedi Eyehatehod. Tako nekako izgleda i lista u smislu kvalitativnog rangiranja, numerirana od trećeg prema prvom mjestu.

Napomena: SoundGuardian!

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu: