And We Should Die Of That Roar – "And We Should Die Of That Roar"

Hardy Hum je tridesetšestogodišnji muzičar iz Švedske a And We Should Die Of That Roar je njegov “one man band” projekt koji je iznjedrio istoimeni album prvijenac. Nekome će možda biti zanimljiva napomena kako je Hardy zapravo “naše gore list”, a zašto ju je napustio s obitelji početkom “balkan-kana” devedesetih, to vjerujem ne treba posebno napominjati.

Uglavnom, Hardy se glazbom bavi gotovo čitav život i to je više nego očiti zaključak koji se nameće nakon preslušavanja njegovog debitantskog albuma. Utjecaja je zaista puno pa je riječ o žanrovski šarolikoj lepezi, no Junior Kimborough/Howlin’ Wolf blues izričaj u kombinaciji sa Jon Spencerom te sjenom vječnog lutalice Toma Waitsa bi bio najdominantnija struja na albumu, iako ima tu cabaretskog štiha Tiger Lilliesa te Stone Temple Pilots/Alice in Chains akustičnih manevara i naravno tragova sevdalinke (“Trails”), čisto da se zna.

No krenimo redom. Prije svega valja reći kako album sadrži 17 pjesama s ukupnim trajanjem od gotovo 90 minuta što je na neki način poprilično samopouzdan diskografski iskorak pogotovo danas kada su EP formati nešto čemu mnogi bendovi i glazbenici pribjegavaju. Sjena Toma Waitsa odnosno albuma “Swordfishtrombones” i “Rain dogs” bi se u tom slučaju mogla nazrijeti i kroz “nekonvencionalan” broj numera, premda naravno, silueta velikog Waitsa je ujedno i uteg, breme s kojim se valja znati nositi.

Koliko Hardy uspijeva u tome?

U poprilično velikoj mjeri rekao bih. Prvi singl izdvojen s albuma je “Nobody cares” vokalno i muzički apsolutno u radijusu remek djela znanog kao “Rain dogs”, prljavi brodski dokovi, ispijene boce lošeg pića, napola dogorene cigarete, prostitutke, boemi. Svi su tu, svijet vječnog gubitnika i lutalice u svom punom “sjaju”. Ista stvar je i s narednom pjesmom “All gone”, tu je Hardy jak, upravo kada se hvata u koštac sa sudbinama koje se pričaju na dnu kace i iscrtava skice njihovih životnih priča. Naravno besmisleno bi bilo govoriti o nekakvoj autentičnosti, ali kao posveta ili odraz svega onoga što je postalo dijelom njegovog muzičkog habitusa, Hardy to radi jako jako dobro.

Definitivni minus izdanja je vezan uz već spomenuti broj pjesama. Naime, čini mi se da album nema priču i koncept koji bi sve to povezao u jednu cjelinu na adekvatan način, što rezultira gubljenjem koncentracije prilikom preslušavanja. Pogotovo kada zareda žanrovski “jukebox” pa se krene skakati sa žestokih blues-rock komada u stilu The Hivesa (“A Blessing and a Curse of a Highly Developed Night Vision”) na William Elliot Whitemore singer-songwriter ožiljcima prožete ispovjesti (“Hooks”) pa potom na Stone Temple Pilots akustične sessione kroz pjesmu “Red rose garden”, da bi se kroz “Alright” opet vratili Waitsu. Zaista je teško u tim trenucima povezati da je riječ o istom izvođaču i albumu, kameleonski maniri nisu nužno dobra stvar, barem u ovom slučaju. To sve naravno ne znači da svaka pojedina stvar, napose “Hooks” nije više nego korektno djelo, ali možda se malo više pažnje trebalo usmjeriti na koncepciju nauštrb kvantitete odnosno broja pjesama. Pomnije posložen uz nekolicinu redukcijskih zahvata ovo bi mogao biti jedan jako dobar album, ovako je više pokazni materijal, mapa jednog nesumnjivo talentiranog lika koji se spretno kreće u širokom muzičkom kaledioskopu ali se istovremeno gubi kada dolazi pitanje muzičkog identiteta.

Tko je Hardy Hum i što je And We Should Die Of That Roar?

To je pitanje koje ostaje visiti u zraku, a odgovor može dati samo on na nekom budućem izdanju koje će biti više pitanje identiteta a ne umijeća, koje je očito prisutno.


Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s